Onze missie

Onze missie

Bij URSA streven we ernaar de voorkeurspartner te zijn voor energiebesparing en akoestisch comfort in de bouwsector voor minerale glaswol en geëxtrudeerde polystyreen (XPS), gedreven door onze commerciële uitmuntendheid, de meest efficiënte supplychain en de passie van ons team.

Een mooie toekomst voor isolatie

Door een groot bewustzijn rond milieubescherming, en door energie-efficiëntie en kosteneffectiviteit in gebouwen is Europa wereldleider en benchmark op het vlak van energie-efficiëntie.

De toekomst mag dan uitdagend zijn, toch liggen er ook veel kansen. Zoals bepaald in de herziening van de richtlijn betreffende de energieprestatie van gebouwen (EPBD), moeten alle nieuwe gebouwen vanaf begin december 2020 bijna-energieneutraal (BEN) zijn. Dit uitstekende energieprestatieniveau van een gebouw kan alleen worden bereikt door een aanzienlijk gebruik van thermische isolatie.

Renovatie van gebouwen – een must met ongelooflijk potentieel

Het ongelooflijke potentieel van de renovatie van gebouwen is essentieel in het behalen van het Europese plan om de CO2-uitstoot met 80 % tot 95 % te verminderen tegen 2050. De isolatieproducten van URSA bieden hoogwaardige oplossingen en maken de renovatie van bestaande gebouwen tot een bijna-energieneutrale standaard mogelijk.

Het bereiken van de Europese doelstellingen vóór 2050 is alleen mogelijk door het bestaande gebouwenbestand in Europa de komende decennia intensief te renoveren. Nieuwbouw maakt jaarlijks slechts ongeveer 1 % uit van het totale woningbestand in Europa. Het verhogen van het renovatiepercentage van gebouwen tot 2,5 % of 3 % per jaar zou dus het doel van Europa moeten zijn.

URSA zit midden in de actie met uitstekende oplossingen – hoogwaardige isolatiematerialen en -diensten voor onze klanten – om de bijna-energieneutrale doelstelling te bereiken.

Onze waarden

Dialoog, openheid en waardering
01

Dialoog, openheid en waardering

    Samenwerking is een essentiële factor voor een duurzame toekomst. Wij stimuleren teamwerk, gemeenschappen, partnerschappen en nieuwe manieren van werken. Bovendien zorgen we voor de nodige middelen en vaardigheden om doeltreffend samen te werken.

Verantwoordelijkheid en verantwoording
02

Verantwoordelijkheid en verantwoording

    We streven actief naar topprestaties. Om de meeste waarde te leveren in een veranderende sector betekent leiderschap dat we de klant centraal plaatsen in onze voortdurende inspanningen om beter te worden en te innoveren.

Professionaliteit
03

Professionaliteit

    Dankzij onze passie, innovatie en naleving van de striktste normen garanderen we onze partners en klanten een optimaal resultaat. Bij alles wat we doen leggen we de lat hoger en gaan we alleen voor het allerbeste.

Internationale aanwezigheid

Werknemers in Europa

.

Productiesites

Landen met verkoopactiviteit

Samenwerken

URSA's engagement voor duurzaamheid, en dus voor de sociale, economische en milieupijlers van duurzaamheid, is sterk verankerd in ons bedrijf. We plannen al onze activiteiten met een duidelijke en vastberaden aanpak voor duurzame ontwikkeling. Zo werken alle URSA-regio's aan de productie van materialen die meer duurzaamheid, energie-efficiëntie en milieubescherming leveren aan de gebouwen waarin ze worden geïnstalleerd. Ook in de samenwerking met onze partners, klanten, installateurs en bestekschrijvers is een duurzame dienstverlening van het grootste belang. Daarnaast ondersteunt URSA voortdurend alle initiatieven die de consolidatie van een duurzame bouwsector en de actieve renovatie van gebouwen aanmoedigen en bevorderen.
Samenwerken
De focus van URSA op klantnabijheid

De focus van URSA op klantnabijheid

Bij URSA werken we voortdurend aan het verbeteren van ons productaanbod van minerale glaswol en geëxtrudeerd polystyreen (XPS). We luisteren naar onze klanten en partners om te begrijpen welke diensten hen helpen hun dagelijkse activiteiten te vereenvoudigen en operationele problemen op te lossen. We proberen zeer dicht bij onze partners te staan om:
  • zo responsief en flexibel mogelijk te zijn
  • eenvoudige en nuttige oplossingen te ontwikkelen
  • ondersteuning te geven bij het bestelproces
  • logistieke diensten te bieden op maat van elke bestelling
  • systeemoplossingen te bespreken om hun werk te vergemakkelijken
  • marketing- en trainingsdiensten op te zetten zodat ze hun partners beter kunnen informeren en beter aan hen kunnen verkopen
  • ondersteuning te bieden bij complexe isolatiesituaties
Via onafhankelijke studies krijgen we zeer positieve feedback over onze diensten en onze klantgerichtheid, en we blijven streven naar uitmuntendheid. Neem contact op met de relevante organisatie in jouw land om eventuele vragen te bespreken. We leren graag hoe we je nog beter van dienst kunnen zijn.
  1. Home
  2. Over ons